REPTES

22/05/2020

El repte d’avui és…

Conte: ET MENJADÉ!

Avui us volem ensenyar un conte -escrit per Jean-Marc Derouen i il·lustrat per Laure du Fay- que es titula Et MenjadéET MENJADÉ! Quina paraula més estranya! Què voldrà dir?

Us convidem a escoltar el conte a veure si ho descobriu. Clicau damunt CONTE ET MENJADÉ

Us ha agradat? Us heu adonat que aquest llop parla una mica rar? Es que encara no sap pronunciar el so /rrrrrrrrrrrrrrrrr/ i en comptes de dir aquest so, fa el so /dddddd/.  Vosaltres sabeu quina és la lletra que fa el so /rrrrrrrrrr/? Molt bé!! És la lletra R (podeu parlar de com sona, si el seu nom té aquesta lletra, podeu parlar de si recorda a algú company que tingui aquest so al seu nom, etc…).

Una vegada que heu vist el conte, us proposem realitzar la següent activitat: 

  1. Dibuixarem el llop del conte sense dents.
  2. Després, dibuixem les dents. Les retallem i escrivim diferents lletres (podeu posar a més a més de la /R/  les lletres que conté el seu nom o altres lletres diferents).
  3. Ara que ja tenim totes les dents, és el moment d’agafar una canyeta i començar a absorbir només els que contenen el so /rrrrrrrrrrrrrrr/ i els ficarem dins un plat, un pot etc… (Si ens costa una miqueta podem agafar-les amb amb el dit i bufar).
  4. Una vegada els tenim dins el plat, començarem a aferrar-los a la boca del llop. Mentre ho aferram hem de fer el so /rrrrrrrr/ o alguna paraula que tingui aquest so. 

Ara si!  El llop s’ha adonat que no es diu  ET MENJADÉ sinó  ET MENJARÉ!!!

**Podeu clicar damunt ACTIVITAT LLOP  per veure un vídeo que hem preparat a mode d’exemple**

 

Què estem treballant?

  • La consciència fonològica (és a dir com sonen les lletres).
  • La percepció i discriminació visual  i auditiva.
  • El buf.
  • La motricitat fina.
  • Gaudir escoltant aquest conte.

 

No oblideu enviar una foto al correu de la tutora abans de dilluns a les 12h. Així es podrà penjar el recull el més aviat possible. Gràcies!


El reto de hoy es…

Cuento: ET MENJADÉ!

Hoy os queremos enseñar un cuento -escrito por Jean-Marc Derouen e ilustrado por Laure du Fay- que se titula Et menjadé. En castellano sería Te comedé… ¡Qué palabra más extraña! ¿Qué querrá decir?

Os invitamos a escuchar el cuento a ver si lo descubrís. Clicad encima de CUENTO ET MENJADÉ

¿Os habéis dado cuenta que este lobo habla un poco raro? Es porque todavía no sabe pronunciar el sonido /rrrrrrrrrrrrrrr/ y en vez de decir este sonido, hace el sonido /dddddd/.  ¿Vosotros y vosotras sabéis cuál es la letra que hace el sonido /rrrrrrrrrr/? ¡Muy bien! Es la letra R (podéis hablar de cómo suena, si su nombre tiene esta letra, podéis hablar de si recuerda a alguien compañero que tenga este sonido a su nombre, etc…).

Una vez que habéis visto el cuento, os proponemos realizar la siguiente actividad: 

  1. Dibujaremos el lobo del cuento sin dientes.
  2. Después, dibujamos los dientes. Las recortamos y escribimos diferentes letras (podéis poner además de la /R/  las letras que contiene su nombre u otras letras diferentes).
  3. Ahora que ya tenemos todos los dientes, es el momento de coger una pajita y empezar a absorber solo los que contienen el sonido /rrrrrrrrrrrrrrr/ y los meteremos dentro de un plato, un bote etc… Si nos cuesta un poquito podemos cogerlas con con el dedo y soplar.
  4. Una vez los tenemos dentro del plato, empezaremos a pegarlos en la boca del lobo. Mientras los pegamos tenemos que hacer el sonido /rrrrrrrr/ o alguna palabra que tenga este sonido. 

¡Ahora sí!  ¡El lobo se ha dado cuenta que no se dice COMEDÉ sino COMERÉ!

**Podéis clicar encima de ACTIVIDAD LOBO para ver un vídeo que hemos preparado a modo de ejemplo**

 

¿Qué estamos trabajando?

  • La conciencia fonológica (es decir como suenan las letras).
  • La percepción y discriminación visual y auditiva.
  • El soplo.
  • La motricidad fina.
  • Disfrutar escuchando este cuento.

 

No olvidéis enviar una foto al correo de la tutora antes del lunes a las 12h. Así se podrá colgar la compilación lo más pronto posible. ¡Gracias!

7 comentaris

    1. Infantil Autor de l'article

      ¡Genial! Compartir una receta aprendida en ese curso es una maravillosa manera de promover la cultura de nuestra preciosa isla 👏 ¡Estamos deseando veros con “las manos en la masa”!👩‍🍳👨‍🍳

    1. Infantil Autor de l'article

      Bon dia, Gonzalo!
      Les fotos s’envien al correu de la tutora.
      En el teu cas la safata d’entrada de coramartinez@ceipsablancadona.com està desitjant rebre fotos de la piratilla fent el repte😜.

      Aquestes són les adreces de les mestres, per si qualcú té el mateix dubte:

      3 anys A (Carmen): carmenm@ceipsablancadona.com
      3 anys B (Bàrbara): bllado@ceipsablancadona.com

      4 anys A (Coraima): coramartinez@ceipsablancadona.com
      4 anys B (Begoña): bego@ceipsablancadona.com

      5 anys A (Marga): mcalafell@ceipsablancadona.com
      5 anys B (Inma): ilopez@ceipsablancadona.com
      5 anys C (Gina): ginamartinez@ceipsablancadona.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>